Veteraanikuljetukset
Veteraanikuljetuksia myönnetään kotona asuville sotaveteraaneille Valtiokonttorin määrärahoista. Asiointi- ja virkistysmatkat voivat oman kunnan lisäksi suuntautua naapurikuntien alueelle. Lisätietoja veteraanikuljetuksista ja niiden piiriin hakeutumisesta saa Pirkanmaalla Pirkanmaan hyvinvointialueelta.
Tuomi toteuttaa veteraanikuljetukset koko Pirkanmaan hyvinvointialueella. Asiakkaat tilaavat kuljetukset Tuomen Kuljetustenohjauskeskuksesta (Kuohke), jossa palveluneuvojat ottavat tilauksia vastaan. Kuohke pyrkii yhdistämään samaan suuntaan samaan aikaan kulkevien asiakkaiden matkoja. Kun matka on yhdistelty, samassa kyydissä voi olla toinen asiakas omasta tai lähikunnasta.
Kuljetusten tilaaminen
Matkoja voi tilata puhelimella, tekstiviestillä tai sähköpostilla vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä. Matka tulee tilata lähtökohtaisesti vähintään tuntia (1) ennen matkan alkamista ja paluukyyti puolta tuntia ennen. Säännöllisesti toistuvat matkat voi tilata etukäteen kuukaudeksi kerrallaan.
Ruuhkattomin soittoaika on arkisin klo 10–14.
Tilaukset kannattaa tehdä arkisin maanantaista lauantaihin klo 6–21 sekä sunnuntaisin klo 7.30–21.
Puhelimella 03 5678 101
Puhelintilaus maksaa normaalin paikallispuhelun tai matkapuhelinmaksun verran.
Tekstiviestillä 040 49199 2000
Kirjoita tekstiviestiin nimi ja/tai asiakasnumero, tarkka lähtöpaikka ja määränpää, lähtöaika tai perille saapumisaika, tieto saattajasta tai muista henkilöistä, apuvälineet sekä mahdollinen lyhyt pysähdys.
Sähköpostilla kyyti@tuomi.fi
Palautteet
Palautetta voit antaa Kuljetustenohjauskeskuksen palautelomakkeella
Soittamalla numeroon 03 5678 103 (pvm/mpm) arkisin klo 8.00 – 16.00
Lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kyytipalaute@tuomi.fi
Voit myös lähettää palautetta postitse osoitteeseen
Kuljetustenohjauskeskus
Tuomi Logistiikka Oy
Särkijärvenkatu 1
33840 Tampere
Puhelujen ja viestien tallentaminen
Kuljetustenohjauskeskus tallentaa puheluja ja viestejä varmistaakseen puhelun tai viestin sisällön. Tallenteita käytetään asiakkaan ja Kuljetustenohjauskeskuksen oikeuksien ja oikeusturvan varmistamiseksi. Tallenteita voidaan hyödyntää myös henkilöstön sisäisessä koulutuksessa asiakaspalvelun kehittämiseksi ja laadun parantamiseksi. Tallenteita ei käytetä muihin tarkoituksiin eikä luovuteta Kuljetustenohjauskeskuksen ulkopuolelle muuten kuin lain nojalla.